Pokud si pořídíte pejska, a máte trvalý pobyt v Plzni, je třeba ho přihlásit na úřadě města a označit - načipovat. Štěňátko máte povinnost přihlásit do půl roku věku, dospělého psa do 15 dnů od jeho pořízení. Na místě zaplatíte roční finanční poplatek za psa. Poté obdržíte tiskopis, se kterým se dostavíte k danému veterináři, který Vašeho pejska načipuje. Čipování v takovém případě je zdarma, protože spadá do poplatku za psa.

Čipování je způsob označení psa, podobně jako např. tetování. Čip je drobné válcovité tělísko, které se pomocí širší jehly aplikuje do podkoží podobně jako při očkování (provádí se ambulantně). Zpravidla se psi čipují na levou stranu krku. Čip v sobě nese unikátní číslo, které je načteno speciální čtečkou, jež se přiloží poblíž aplikovaného čipu. Toto číslo bude zaregistrováno na úřadě města. Při čipování obdržíte několik kopií čísla čipu ve formě samolepek, z něhož jedna bude nalepena do očkovacího průkazu pejska. Ztratí-li se Váš pes ve městě a najde-li ho někdo s čtečkou (městská policie, aj.), dokáže podle čísla čipu zjistit, že je pes přihlášen ve městě Plzni, případně, na které veterině byl čipován. Tato informace není dostatečná v případě, že se Váš pes ztratí mimo Plzeň či v zahraničí, proto je důležité, abyste doma ještě vytvořili pejskovi registraci online v jednom z mezinárodních registrů, kde k číslu čipu přiřadíte údaje o pejskovi, majiteli a bydlišti. Tato registrace je zdarma.

Pokud vlastníte psa a je přihlášen v místě, kde není povinné čipovat, můžete přesto pejska nechat načipovat, pokud chcete, budete však muset uhradit poplatek pohybující se kolem 600 Kč. Pokud chcete s pejskem cestovat do zahraničí, musí být taktéž označen čipem a navíc musí mít vystaven pas. Doporučujeme zařídit pas s měsíčním předstihem kvůli platnosti očkování proti vzteklině.