Preventivní prohlídky

Pořídili jste si kočičku a chcete vědět zda-li je zdravá? Neváhejte navštívit naši ordinaci! Při první návštěvě vám bude založena registrační karta, do které budeme dělat záznamy o zdravotním stavu vaší kočky. Současně proběhne klinické vyšetření s případnými radami jak o kočičku pečovat.

Preventivní odčervení

Koťata doporučujeme pravidelně odčervovat zejména proti škrkavkám a tasemnicím. Odčervovat můžete již od dvou týdnů života (dle druhu antiparazitika) a pak následně po 14 dnech do věku 3 měsíců. Dále jednou měsíčně až do věku 6 měsíců. Dospělé kočky je dobré odčervovat 2x až 4x ročně nebo pokud vidíme parazita v trusu. V případě objevení parazita v trusu je vhodné odčervení zopakovat v rozmezí 7-14 dnů. Chováte-li kočku v bytě a na léto ji berete ven, doporučujeme odčervit preparátem Profender, který jednoduše aplikujete za krk na kůži. Preparát na rozdíl od ostatních chrání kočku před vnitřními parazity celý měsíc.

Standardní vakcinace

Očkování provádíme trojkombinací Felocell nebo Versifel (rinotracheitida,calicivirus a panleukopenie). Ideální je vakcinovat od 9. týdne s následnou revakcinací za 3-4 týdny.

Nadstandardní vakcinace přípravkem Nobivac Rabies: Kočky žijící v ČR nemají povinost být očkovány, ale pokud chcete s kočkou vycestovat, tak se bez očkování na vzteklinu neobejdete.

Další očkování

Každá kočka, která přichází do styku s jinými kočkami, je vystavena riziku dvou závažných onemocnění - FIV (kočičí AIDS) a FeLV (kočičí leukémie). Proti FeLV je možné očkovat vakcínou Purevac RCPCh+FeLV. Před vakcinací je však nutné kočku otestovat, zda už není nakažená (onemocnění zůstává dlouho v latentní fázi). Test provádíme na klinice z kapky krve a jeho provedení trvá 10 minut.

Našli jste zubožené koťátko a chcete mu pomoci?

Pokud už doma chováte další kočky, je zde riziko, že si s nalezencem přinesete domů nějaká kočičí virová onemocnění, kterými je nakazíte. Důležitá je tedy veterinární prohlídka a karanténa tohoto jedince. Velmi doporučitelné jsou také rychlé testy ke stanovení nemocí FIV a FeLV. Uvědomte si také, že samostatně chované kočky bývají samotáři a nového jedince nemusejí přijmout.

Kastrace

Doporučujeme kastraci všech nechovných kocourů i koček. Kocourky je ideální kastrovat od věku 10 měsíců (od ukončeného růstu), kočičky od věku 6-8 měsíců a váhy alespoň 2 kg. Předejdete tak toulání a rvačkám kocourků a neustálému mrouskání a nechtěnému potomstvu ze strany kočiček.